Методичні рекомендації щодо облаштування ігрових осередків в дитячому садку.

Про принципи оформлення ігрових осередків у дитячому садку, їх види та наповнення.

Щоб сприяти індивідуальному розвитку кожного вихованця, формувати необхідні для певного віку компетенції, розширювати та поглиблювати знання з різних галузей життєдіяльності, створіть відповідне розвивальне середовище — облаштуйте ігрові зони.

Навіщо потрібні ігрові осередки и в дитячому садку.

Граючись, дитина: пізнає світ та навчається, забуває про конфлікти, негативний досвід, має можливість побути наодинці або навпаки потоваришувати з однолітками, запам’ятовує правила поведінки вдома та на вулиці, основи безпеки життєдіяльності, навчається ділитися та захищати власні кордони, гармонійно співіснувати в колективі стає працьовитою, самостійною здобуває життєві компетенції.

Ігрові осередки в дитсадку створюють життєрадісну атмосферу у групі. А радість і оптимізм — це запорука успішного розвитку дітей. Ви стаєте дизайнером цього простору.

Тематичні куточки в дитсадку

Куточок природи

Куточок книги

Куточок пожежної безпеки

Ігрові куточки в дитячому садку: принципи оформлення та функціонування Створюючи ігровий куточок, дотримуйтесь таких принципів:

1. Практичність.

Ігрові осередки в дитячому садку забезпечують практичну діяльність вихованців, а не виступають лише в ролі наочного матеріалу (усе можна використати для гри) 2.Інтерактивність

Заняття мають особистісно-орієнтований підхід. Ви взаємодієте нарівні з дітьми, а не займаєте позицію керівника

Динамізм

Частини ігрового осередку змінюються залежно від віку та потреб дітей. Деякі елементи доповнюються під час вивчення конкретних тем, певної події чи свята

Як оформити ігрової зони в дитсадку відповідно до вимог та норм

Відокремте ігровий куточок від місця, де проходить навчання. Стежте, щоб меблі відповідали віковим особливостям дітей та санітарно-епідеміологічним нормам. Упевніться, що шкідливі речовини та небезпечні предмети відсутні. Оформіть ігрові осередки в дитсадку таким чином, щоб вихованці вільно пересувалися між їх об’єктами Стежте, щоб ігрові зони в молодшій групі, середній та старшій відповідали віковим особливостям дітей

Наповніть предметно-розвивальне середовище так, щоб кожен вихованець міг обрати для себе найбільш цікаву форму роботи. Наприклад, розглянути ілюстрації, виконати вправи, погратися Пересвідчіться, що полички, шафи та інші предмети доступні для миття та вологого прибирання

Поради для вихователів

Розмістіть в ігровому осередку дзеркало, щоб діти могли оцінити свій зовнішній вигляд в тому чи іншому костюмі або образі Прослідкуйте, щоб ігор було достатньо як для дівчаток, так і для хлопчиків. Але не обмежуйте вихованців за гендерними ознаками — дівчатка теж можуть гратися у військову базу, а хлопчики – куховарити. Прислухайтесь до дітей, їм може бути цікаво обрати для гри сучасні професії — дизайнер, бариста тощо.

Орієнтовний варіант розподілу на осередки
1. Безпосередньо ігровий осередок Конструктори, настільні сюжетно-рольові та театралізовані ігри, різноманітне ігрове обладнання: фігури людей та тварин. Меблі, килим
2.Пізнавальний осередок Матеріали з народознавства, розвитку мовлення, математики, дослідної роботи. Наприклад, геометричні фігури, глобус, головоломки, ребуси, магнітна абетка, колби та вимірювальні прилади, пазли, лічильний матеріал та різноманітні предмети для дослідів
3.Естетичний осередок Меблі для творчих занять (стіл із кришкою-мольбертом, настінні дошки), матеріал для творчості (гуаш, ґудзики, нитки, трафарети, тканина тощо), музичні інструменти для дітей
4.Театральний осередок Театральне обладнання, міні-сцена, костюми, аксесуари, іграшки для лялькового театру
5.Трудовий осередок Лялька з усіма необхідними для неї атрибутами (одяг, тарілка та ложка для годування, ванночка для купання, ліжечко) Набори «Вишивання», «Столярство» тощо. Різноманітні щітки, миски, таці, фартушки, матеріали для ручної праці, різні види паперу, природні матеріали, ножиці, клей й таке інше. Ігрові комплекси «Кухня», «Перукарня», «Магазин», «Лікарня»
6.Осередок здоров'я Спортивний куточок, навісні мішені, міні-тренажери, доріжки рухової активності, м'ячі та інші різноманітні. Макет дороги з розміткою, плакати та картки про правила поведінки на дорозі, під час пожежі та інших надзвичайних ситуацій
7.Осередок відпочинку та самоусамітнення Потрібна для психологічного розвантаження, зняття емоційної напруги. Зручні меблі та м’які іграшки, матеріали для малювання і подібне

Облаштування осередків пропонується здійснювати згідно з примірним переліком ігрового та навчально – дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти (Наказ МОН України від 19 грудня 2017 року № 1633) враховуючи сучасні тенденції розвитку дошкільної освіти.

Джерело:https://www.pedrada.com.ua/article/2349-grov-zoni-v-dityachomu-sadku-shcho-potrbno-znati-vihovatelyu

Методичні рекомендації щодо організації та облаштування городу на підвіконні

Город на підвіконні в дитячому садку сприяє розвитку допитливості і спостережливості в дітей, він допомагає краще пізнати життя рослин. Дана форма роботи дає можливість розширити уявлення дітей про рослини як живі організми, про умови, необхідні для їх росту і розвитку, розвивати естетичні почуття, уміння радіти красі вирощуваних рослин та результатом своєї праці.

Дуже важливо, щоб діти брали активну участь у посадці та наступному догляді за рослинами. Суворих вимог до переліку рослин немає. Для вихованців молодших груп доцільно висаджувати рослини, які мають велике насіння. Для дітей 5-го та 6-го років життя можна пропонувати більш дрібне насіння.

До вашої уваги приблизний перелік рослин які можна висаджувати з дітьми: цибуля-ріпка, часточки часнику, коренеплоди буряка, петрушки, селери. Все, що проросте, потрібно використовувати як вітамінну добавку до обіду. Можна вирощувати по 1-2 примірника кімнатних сортів огірка, томата, горошку, різноманітні декоративні рослини (квіти, декоративна трава ).

За рослинами повинні проводитися регулярні спостереження з фіксацією результатів у щоденнику. У молодших групах вихователь замальовує або фотографує зміни. У середніх - діти допомагають (наприклад, вихователь малює цибулину, а дитина - зелене листя). У старших групах результати спостережень замальовують діти. Така робота розвиває спостережливість, привчає уважно вдивлятися в навколишню природу, встановлювати послідовність та взаємозв'язок між явищами. Вирощуючи, доглядаючи за рослинами, малюки спостерігають за тим, які з них ростуть швидше, порівнюють форму і колір листя, розглядають їх через лупу, визначають умови, необхідні для росту і розвитку рослин.

Рекомендується проводити цікаві досліди та експерименти, які спонукають дітей до самостійного пошуку причин, способів дії, прояву творчості, підтримують у дітей ініціативу, кмітливість, критичність та самостійність. Доцільно відвести місце для лабораторії, де рослини будуть висаджуватися різними способами: між двома площинами у вату, у камені тощо. Можна висаджувати цибулини, створюючи для них різні умови: для однієї - тепло, воду, світло; для іншої - тепло, воду, темряву; для третьої - холод, воду, світло. Організовуючи такий дослід, проводячи з дітьми регулярні щотижневі спостереження за проростанням цибулі з наступним фіксуванням результатів в календарі, вихователь досягає поставленої мети - на конкретному прикладі переконує дітей у значущості окремих факторів зовнішнього середовища для росту і розвитку рослин.

Для спостереження за весняними змінами в житті рослин у групу добре принести гілочки дерев. Для молодших груп - гілочки одного дерева (для спостереження за бруньками та листям). Для середніх груп - гілочки двох дерев (добре відомих дітям та легко помітних зовні). Для старших - гілки декількох порід (що ростуть на території дитячого садка).

Робота щодо організації городу на підвіконні буде успішнішою, якщо її проводити поетапно.

1. Посадка рослин, виготовлення таблиць-покажчиків з назвами і датою посадки. Знайомство дітей з алгоритмом по догляду за рослинами. Підбір художньої літератури про посаджені рослини: приказки, вірші, казки, загадки.

2. Спостереження за ростом рослин, проведення дослідів, експериментів. Результати фіксуються у щоденнику. Створення колекції насіння овочевих культур, популярних у нашому регіоні. Знайомство з художньою літературою, створення картотеки художнього слова, розгляд ілюстрацій, проведення бесід, ігор.

3. Аналіз та узагальнення результатів, отриманих у процесі дослідницької діяльності дітей. Оформлення виставки малюнків «Від насінини до паростку». Складання розповідей про те, як доглядати за рослинами.

Рекомендації щодо розробки проекту "Вітамінчики на підвіконні"

1. Реєстраційна картка до проекту
Назва:

Автори проекту:

Учасники проекту:

Характеристика проекту:
– за кінцевим результатом: теоретично – практичний;

- за кількістю учасників: колективний (груповий);

- за тривалістю: короткостроковий 1 місяць

- за ступенем самостійності: пошуковий.

База реалізації проекту:

2. Опис проекту

Мета проекту:

Завдання проекту:

Активізація словника:

Мотивація:

Робота над проектом з батьками:

Очікувані результати:

ІІ. План реалізації проекту

І етап – ПІДГОТОВЧИЙ

1. Вивчення та збирання теоретичного та методичного матеріалу з використання проектного методу.

2. Складання плану роботи над проектом.

3. Бесіди з батьками

4. Пошукова робота з підбору ілюстрованого матеріалу, художніх творів, інформаційного матеріалу про цибулю (енциклопедії), дидактичних та театралізованих ігор, покидькового матеріалу, творів усної народної творчості.

5. Придбання контейнерів, ґрунту, цибулі, насіння, матеріалів та обладнання для оформлення.
6. Консультації для батьків

7. Складання та ведення щоденника спостережень за сходженням та ростом рослин. ІІ етап – ІІ етап ОСНОВНИЙ

Робота над проектом з дітьми:

1. Проведення інтегрованих, міні-занять екологічного спрямування. Висадка рослин, посів насіння. Спостереження за ростом, ведення щоденника спостережень з фото звітом. Проведення експериментально-дослідницької діяльності. Розробка дидактичних ігор. Оформлення консультаційного стенду для батьків. Показ лялькового театру відповідно сюжетній лінії та тематики проекту.

ІІІ етап – ЗАКЛЮЧНИЙ

1. Підведення підсумків.

2. Аналіз та узагальнення результатів, отриманих в процесі пізнавально-дослідницької діяльності дітей.

ІV етап – ПРЕЗЕНТАЦІЙНИЙ

1. Узагальнення екологічного проекту.

2. Фотозвіт

Кiлькiсть переглядiв: 371

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.